מדריך שיווק באינטרנט

שיטות ופתרונות לשיווק דיגיטלי באינטרנט לעסקים

 

​שיטות שיווק באינטרנט

שיטות וערוצי שיווק דיגיטליים באינטרנט לעסק

שיווק דיגיטלי באינטרנט מתבצע במספר ערוצי שיווק ומשולב עם מגוון שיטות לשיווק עסקים, חלקם יתאימו מאוד לאופי המוצרים והעיסוק שלך וחלקם לא יהיו אפקטיביים וישאבו ממך משאבים רבים, לרוב ידרשו מספר ערוצים שישולבו יחד בצורה מקורית, המונח המקצועי לכך הוא: תמהיל השיווק.

 

תוכנית שיווקית אפקטיבית

​שיווק נכון מתחיל במחקר שיווקי איכותי, לאחריו בוחרים את השיטות, הערוצים ודרך הפעולה, לניסיון שנצבר אצלך בתור בעל העסק ישנה חשיבות מכרעת.

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים היא שיטת שיווק שמטרתה לגרום לאתר שלך להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש ובראשם גוגל (הפופלארי והמשוכלל ביותר שיש). המשמעות של הופעה בדף הראשון של תוצאות החיפוש הינה תעבורת גולשים איכותית ובחינם לאתר שלך באינטרנט, אבל הדרך להגיע לדף הראשון דורשת המון עבודה והשקעה.

פרסום ממומן באינטרנט

אחת השיטות האפקטיביות להבאת גולשים לאתר שלך היא ע"י הצבת מודעות בתשלום בנקודות בהם נמצאים הגולשים באינטרנט, התשלום הוא לפי קליק או לפי מספר החשיפות למודעה. שיטת שיווק זו מאוד אפקטיבית בגלל כוח המחשוב האדיר שיש לגוגל ופייסבוק והידע שצברו עלינו הגולשים, החסרונות הן שאפשר לבזבז המון כסף ולא להגיע לתוצאות אם לא יודעים להשתמש במערכת.

שיווק עם וידאו באינטרנט

וידאו הוא תוכן קל ביותר לעיכול אצל הגולש הממוצע, הוא צופה בסרטון ללא מאמץ, המסר עובר בקלות ובפשטות ואפשר ליצור עם קצת דמיון סרטונים מעולים. למרות הפשטות היחסית, שיווק בוידאו דורש עבודה רבה של הפקת סרטונים, הצגת המוצר או השירות בדרך ייחודית, ניהול ערוץ יו-טיוב, וקידום הסרטון ברשת בדרך אורגנית או ממומנת.

שיווק חברתי ברשתות חברתיות

שיווק חברתי ברשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לערוצי שיווק חדישים שמאפשרים יצירתיות רבה וזמינים לכל אחד במכשיר הנייד. כל רשת חברתית מתמחה ועוסקת בתחום שונה, דרך השיווק שבה שונה, הצגת המוצרים והדרך להגיע לקהל היעד. הרשתות החברתיות הפופלאריות: פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט, יו טיוב, טוויטר, לינקדין, פינטרס, אינסטגרם, גוגל פלוס.

שיווק עם תוכן

מכירים את האימרה: "התוכן הוא המלך", אז התוכן באינטרנט הוא ממש מלך אמיתי. אנשי שיווק הבינו שצריך לעשות תוכן איכותי (שבתוכו מסתתרת הפרסומות) בכדי להגיע לקהל שכבר מאס מפרסומות ובאנרים מקפצים ורוצה תוכן איכותי עם ערך מוסף. בעבר שיווק עם תוכן היה בעיקר כתיבת מאמרים גרועים לקידום, כיום הוא תחום מאוד מפותח שכולל המצאות חדשות כמו וידאו 360 מעלות ומנועי המלצות תוכן משוכללים כמו טאבולה ואאוטבריין.

שיווק במייל (דיוור אלקטרוני/ניוזלטר)

שיווק במייל לטענת רבים היא אחת משיטות השיווק הכי אפקטיביות, אחרים טוענים שההיפך. חשבון מייל הiא כמו תיבת הדואר בבית, הוא אישי ומגיע ישירות ללקוח. דיוור מקצועי במייל מתבצע דרך מערכות מקצועיות לכך, אי אפשר סתם ככה להתחיל לשלוח מאות מיילים, ספקיות האינטרנט חוסמות זאת וכתובת המייל שלכם תחסם. גם דרך מערכת מקצועית יש לדיוור אלקטרוני אחוזי הפתיחה נמוכים, צריך לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח עם מקבלי הדיוור, צריך להיות רלוונטי לתחומי העניין שלהם ולא להיחשב בעיניהם כספאם.

שיווק עם יחסי ציבור

יחסי ציבור מתייחסים לרוב לערוצי המדיה המסורתיים: טלויזיה, רדיו ועיתונים, אך גם באינטרנט יש עיתונות וצריך יחסי ציבור בשביל להכניס אייטמים לאתרים מובילים. במצב רגיל בכדי להיכנס לאתר מוביל צריך לשלם הרבה כסף, יחסי ציבור יכניסו אותך ויצרו חשיפה מבלי לשלם על פרסום. בשביל להצליח בכך צריך לדעת לעבוד עם עיתונאים ולדעת לתפור סיפור שקשור למוצר.

שיווק ויראלי

תחשבו על איך שפעת עוברת בין בני האדם, כך גם שיווק ויראלי, הגולשים מעבירים אותו בין אחד לשני ללא שום השקעה מצידכם, זהו אחד התחומים הכי חמים באינטרנט, אם הצלחת לייצר תוכן ויראלי מנצח אז חסכת חודשים של עבודה קשה והרבה כסף. ליצור תוכן ויראלי צריך המון יצירתיות וחדשנות, ליצור משהו שיפתיע וידהים את הגולשים, לפעמים זה עניין של מזל ופחות שכל.

שיווק בעזרת מיתוג ובניית מותג

מיתוג הוא הפנים של העסק, השם שנבחר, הלוגו, צבעי המותג, אתר האינטרנט וכו'. המיתוג הגרפי כולל בתוכו ואת ערכי המוצרים בעיני הלקוחות ואת ההיבט הגרפי שמתייחס לנראות (לוגו, צבעי המותג, הגרפיקות ועוד). מיתוג גרפי יכול לקחת כשבוע עבודה, לעומת זאת בניית מותג יכולה לקחת שנים. מותג מצליח מוכר ונמצא קבוע בתודעה של הצרכנים, אם הצלחת ליצור מותג אפילו מקומי זהו רווח מעולה.

שיווק עם ידוענים ומובילי דעה

פרסונות ציבוריות שכולם מכירים לרוב יעזרו בשיווק ובמכירות בעסק. אנשים עוקבים אחרי ידוענים ורוצים להיות כמותם ובשנים האחרונות פורח תחום הידוענים ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם. מובילי דעה הם מומחים לתחום מסויים שאחריהם עוקבים מאות ולעיתים מאות אלפי אנשים. בלוג נתפס כמשהו ניטראלי, לא ממוסחר שנותן מידע אמין וכנה. מאות אלפים כותבים בלוגים בעולם אך רק מי שמגיע לדרגה של מוביל דעה בתחומו מצליח להשפיע.

 

​ערוצי שיווק באינטרנט

ערוץ שיווק הוא הנכס שלך באינטרנט

כמו נכסים בחיים האמיתיים הנכסים שלנו באינטרנט הם בעלי ערך רב ומביאים לנו הכנסה. הבעלות על נכסים אלו היא שלך, בין שהשקעת כסף ברכישתם או שקיבלת אותם בחינם. הם מאוד חשובים למערך השיווק, דרכם נחשפים הלקוחות למוצרים ויוצרים איתך קשר.

 

טיפוח והשבחת הנכסים באינטרנט

​הערוצים האלו עמודים לרשותך בכל עת, כל המידע והתוכן שמתפרסם בהם הוא הבסיס לשיווק שלך, זוהי החלטה שלך איזה תוכן יופיע בהם ובאיזו צורה, ככול שתעלה רמת ההשקעה שלך בערוצים אלו החשיפה והתמורה שהם יביאו תגדל.

ערוץ שיווק - אתר אינטרנט

הנכס הכי חשוב שיש לכל עסק או שירות, הסניף האינטרנטי שלך ברשת שעליו מתבסס שיווק העסק. האתר הוא שלך והשליטה שלך בו היא מוחלטת: תוכן שיווקי שיוצג בו, עיצובו, וכמובן התכנון שלו. היכולת של האתר לתת מענה שיווקי איכותי תלויה רק בך, אתר מושקע ואיכותי שמתעדכן כל הזמן יחזיר את ההשקעה בו וייקדם את העסק שלך.

ערוץ שיווק - ערוץ וידאו

ערוץ וידאו לעסק זהו נכס אסטרטגי ממדרגה ראשונה, שיווק בוידאו מצוין למכירת מוצרים ושירותים, מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם הוא יו-טיוב ומיליוני בני אדם צורכים מיליארדי שעות של וידאו. רוב ערוצי הוידיאו בעולם ובראשם יו-טיוב נותנים לך לפתוח ערוץ בחינם, בערוץ ישנם המון כלים מצוינים לקידום הסרטונים ואחת האפשרויות המצוינות היא להטמיע וידאו בתוך האתר שלך.

ערוץ שיווק - בלוג

בלוג הוא ערוץ מצויין להגיע לקהל היעד שלך דרך הדלת האחורית ורבים משלבים בלוג באתר. זהו ערוץ שיווק שבו מופיע תוכן עשיר על המוצרים והשירותים שלך מזווית אחרת ומומלץ שיהיה יצירתי ורציני ושיתן ערך מוסף לקהל היעד שלך. שיווק דרך בלוגים מצריך עבודה רבה בכתיבת תוכן איכותי ומקצועי מצידך.

ערוץ שיווק - מייל

כתובת המייל שלך היא נכס וערוץ שיווקי חשוב למרות שזה לא נראה כך. זהו ערוץ של פנייה ישירה ללקוח, יחד עם זאת לשיווק במייל יש מוניטין רע בגלל שכולנו מקבלים ספאם על בסיס יומיומי. מייל שיווקי צריך לכלול כותרת שיווקית שתעודד פתיחה שלו, וטקס קצר וברור בגוף המייל שמסביר את המוצר, מומלץ לשים קישור לדף איכותי באתר שייתן ללקוח את הדחיפה הסופית ליצור איתך קשר.

ערוץ שיווק - דף עסקי בפייסבוק

יכול להיות ערוץ נפלא לשיווק העסק אבל מצריך המון עבודה וכתיבה נכונה לקהל היעד ולאחרונה זה עולה גם לא מעט כסף מאז שפייסבוק הונפקה בבורסה וצריכה לייצר מזומנים לבעלי המניות שלה. בשנים האחרונות הרבה בעלי עסקים משתמשים בדף עסקי בפייסבוק בתור האתר הרשמי שלהם, לדעתי במכלול השיווק לעסק זה צריך להיות בנוסף ולא במקום.

ערוץ שיווק -קבוצות פייסבוק

קבוצות בפייסבוק החליפו בשנים האחרונות את הפורומים השוקקים שבהם אנשים היו מחליפים דעות בתחומי עניין שונים. בקלות אפשר להצטרף לקבוצה ולפרסם בה. החשיפה בקבוצה יותר נמוכה ולרוב הגולש צריך להיכנס אליה בשביל להיחשף לפרסום, אלא אם הצלחת לייצר עניין והרבה לייקים. כל אחד יכול לפתוח קבוצה בחינם ואם פתחת קבוצה בתחום מעניין ויצירתי אז הגולשים ייצרו בשבילך את התוכן.

ערוץ שיווק - פרופיל פייסבוק פרטי

בפייסבוק הפרופיל הפרטי שלך נכס שיווקי חשוב, הוא אישי ואוטנטי וזה משהו שגולשים מעריכים. לקוחות פוטנציאלים יבחנו את הפרופיל שלך ויאמדו אותך בתור בעל עסק. אם הסטאטוסים שלך טובים הם יכולים לזכות לתפוצה רחבה באינטרנט בעזרת החברים שלך. בשונה מדפי פייסבוק בפרופיל אפשר לצבור רק עד 5000 חברים וגם פרסום סטאטוס מפרופיל פרטי עולה כסף.

ערוץ שיווק - דפי נחיתה

אם אתם רוצים לייצר פניות לעסק, דף נחיתה יכול להיות ערוץ שיווק טוב בשבילכם, החסרון של דף נחיתה הוא שאין לו ערך מבחינת תוכן וקידום אתרים, המטרה היחידה שלו היא ייצור פניות ולא תמיד הוא ייצר פניות מכל מיני סיבות כמו: עיצוב, כתיבה שיווקית שגויה ועוד. בכדי שגולשים יגיעו לדף הנחיתה שלך זה מצריך לקנות פרסום שעולה לא מעט כסף.

 

​שיטות שיווק מסורתיות

שיווק מסורתי

כרטיס ביקור, כנסים/מינגלינג, טלמרקטינג/מכירות, קידום מכירות, יחסי ציבור, פליירים, עלונים, שיתופי פעולה, פרזנטציות (מצגות), מועדוני לקוחות, קופונים, אירועי לקוחות, פרסום מודעות, יחסי ציבור מסורתיים: רדיו, טלויזיה, עיתונות, שלטי חוצות.

שיווק

דיגיטלי

הלקוח הנכון

בזמן הנכון

בדרך הנכונה

 
מומחים לשיווק באינטרנט

תחום השיווק הוא רחב ומקיף וכל עסק צריך גורם אחראי ומקצועי שיקדם את העניינים מבחינה שיווקית. לאחר 10 שנות ניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי אנחנו נקדם את העסק שלך מבחינה שיווקית ומקצועית.

אודות "שיווקום"

פתרונות שיווק לעסקים

יצירת קשר מהיר

טלפון: 054-3165353
מייל: 
shivukom@gmail.com

  • Facebook Social Icon

© כול הזכויות שמורות לאתר "שיווקום"